Sv: Økt sykefravær blant kvinner
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Milfrid, jeg syns du er vel snever i synet på Hvordan Kvinner Behandler Sine Menn. Du forutsetter jo nærmest at alle kvinner har støv på hjernen og skal ha alt på sin måte, bare fordi det ER sånn, og irettesetter mennene når de ikke gjør ting akkurat som kvinnen har bestemt. Dette blir altfor enkelt og ensporet som forklaring på problemet.
Ja, jeg har jo etter hvert forstått at selv om jeg har venner som er alt fra kassadamer via frisører, lærere, sykepleiere, økonomer, siviligeniører, med og uten lederansvar. Som stemmer alt fra Rødt til Høyre (nei, det er faktisk ingen som har stått fram som FP-ere, utrolig nok). Så er min familie og omgangskrest Ytterst Unormal, og det jeg opplever kan ikke relateres til virkeligheten 
Synes du skal lese innlegget mitt en gang til, jeg Jeg sier nemlig i grunnen akkurat det samme som Kasia (fikk jeg det riktig ) nemlig at problemet er at kvinner tar en alt for stor byrde. Og når du siterte Kasia var du rimelig enig med henne, eller hva?
Så min forutsetning om Hvordan Kvinner Behandler Sine Menn er helt feil, så betyr det i grunnen at Menn Ikke Vil Hjelpe Til Hjemme? Jeg mener, vi er jo rørende enige om at problemet er at kvinner er dobbeltarbeidende?
Men Herregud, selvfølgelig finnes det kvinner som er gift med Menn Som Ikke Vil Hjelpe Til Hjemme. Men i min verden, som nok må være et parallell-univers så er mannfolk ganske flinke til å hjelpe til. Og kvinnfolk kanske flinke til å klage over at de ikke gjør det riktig. I foreldregenerasjonen min derimot, ser jeg at kvinnene langt på vei gjør mer mens mannfolkene sitter på ræva.
Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.
De snakker om dette på NRK1 nyhetene nå. Der sies det at kvinner tar mer vare/ansvar på sine eldre/foreldre enn hva menn gjør, og at det var en av grunnene.
Ja, og så tar de gjerne ansvaret for hans foreldre i tillegg.... 
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Selvsagt finnes det ikke en løsning eller et helhetlig svar på et stort og komplisert område, Milfrid setter bare ord på en del av problemet.
Jeg tror at en del folk er for stresset i sin hverdag og strever for mye for å tilfredsstille sin standard og uspesifikt "andres" forventninger at de ikke klarer sette seg ned og reflektere over sine valg. Det krever også mot å gå inn i seg selv og være kritisk til sine egne valg og holdninger. Hverdagen er tøff for mange og tiden går for fort. Det kan gjøre at folk også får distansert forhold til egen kropp og ikke kjenner signalene den gir, dermed kan de heller ikke ta hensyn til hva kroppen forteller dem. Først når kroppen har fått nok av å ikke bli hørt på setter den inn støtet ved å gi hjerteinfarkt eller total utmattelse. Muskel-skjelettlidelser/-plager kan skyldes at man ikke lytter til kroppen og jo lenger man ignorerer småplagene kan de bli til store plager og til slutt bli kroniske.
Nemlig. Jeg setter fingeren på en del av problemet.
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Jeg er ikke enig i fremstillingen hennes, det er poenget.
Du er enig i at kvinner gjør mer enn menn på hjemmefronten, har jeg lest meg fram til i denne tråden, så da er det du er uenig i at kvinner kanskje har seg selv litt å takke for det også? Du mener vi bør legge hele skylden på mennene?
Jeg er for skylddeling