Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

True Blood

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 08:36   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: True Blood

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg lurer på om den serien har en fengende introsang?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg mener glitterchick kalte det for southern gothic.

Oh yes, meget fengende introsang. Jeg får nesten heatflashes når jeg hører den. Både låta og serien kan klassifiseres som southern gothic, en sjangerbetegnelse som egentlig beskriver litteratur, men som har blitt tatt i bruk om film og musikk også. Kan beskrives som twisted, but intriguing.

Tenessee Williams har beskrevet det slik:

Sitat:

"an intuition, of an underlying dreadfulness in modern experience." However, the genre was itself open to criticism, even by its alleged practitioners. As Flannery O'Connor remarked, "anything that comes out of the South is going to be called grotesque by the northern reader, unless it is grotesque, in which case it is going to be called realistic."

Jeg begynte på første episode i går, og den var ikke så fengende at jeg ikke kunne gå på kjøkkenet og hente meg et glass vann, men jeg er optimistisk. Vampyrer og sørstatene er right up my alley, så bege deler på en gang er jo intet annet enn fantastisk. Også er jeg litt glad for å slippe de gotiske New Orleans-vampyrene til Anne Rice.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.