Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
T-skjorter til 17.500 ser jeg ikke noe problem med. (Moralsk sett, that is. Økonomien min ville hatt alvorlige problemer med det.)
Skal vi snakke umoralske priser vil jeg heller trekke frem at et salongbord (Lack) på IKEA koster 39 kroner. DET er umoral. Men det er det ingen som snakker om. Selv ikke nå som rekkevidden av miljøproblemene begynner å gå opp for oss.
Det jeg mener med at det byr meg i mot er at pengene kunne vært brukt til å gjøre verden til et bedre sted. :naiv:
Ikea er med på å bidra til økt forbruk, det samme er vår hang til å kjøpe nye klær og leker til ungene selv om de har nok, klær og sko til oss selv, biler og annet vi forbruker over en lav sko. Alle disse tingene er med på å sørge for at våre tippoldebarn får en mindre fin verden å leve i. Paradoksalt nok ser man jo at barn trenger minst 3 utedresser, en må ha minst to vogner osv. selv her på fp er det jo slik, selv om den jevne bruker visstnok skal være litt mer oppegående enn folk flest. Vi er jo opptatt av krig og fred og politikk og sånn, i allefall så lenge vi slipper å gjøre store endringer i våre egne mønstre.
|