Reklamere på elektrisk installasjon
Vi kjøpte prosjektert enebolig for tre år siden. I fjor gikk dette byggefirmaet konkurs. I kveld så har vi oppdaget en feil på en av strømkursene i huset. Dette fant vi ut idet vi skulle koble til en ny vaskemaskin. Da begynte plutselig spottene i taket i gangen utenfor vaskerommet å blinke. Da jeg skrudde av varmekablene i ganggulvet (bryteren er i forbindelse med dimmer for spottene), så ble det mørkt. Skrudde jeg på kablene kom lyset på igjen.
Det har ikke vært noe problem med den tidligere vaskemaskinen, men vi hadde et tilfelle med denne strømkursen i sommer, da vi skrudde av varmekablene og spottene begynte å blinke på samme måte. Jeg er derfor ganske overbevist om at det ikke er vaskemaskinens feil, dette. (Den fungerer forøvrig helt fint når den nå er koblet til en annen kurs i huset vha. en skjøteledning.)
Vel, mitt spørsmål er: Kan vi reklamere direkte til firmaet som har lagt opp alt det elektriske i huset? Dette firmaet lever i beste velgående, nemlig. Eller kan de trekke på skuldrene og peke på byggefirmaet som altså er konkurs?
Noen som kan hjelpe meg med rettighetene våre her?
|