Sv: Bøker lest i 2009
1. Unni Lindell: Honningfellen. Spennende og til tider vel ekkelt realistisk, men jeg likte den.
2. Milan Kundera: Tilværelsens uutholdelige letthet. Holder fremdeles på med denne, den er helt ok. Endel filosofi og litt handling. Må vel få lest den ferdig, før jeg kan gjøre meg opp en endelig mening.
3. Stephenie Meyer: Twilight. Bra! Spennende bok om vanskelig kjærlighet mellom ungdommer som virket voksne. I like.
4. Stephenie Meyer: New Moon. Oppfølger til Twilight. Tristere enn Twilight, men veldig spennende og jeg liker at det kommer en slags skikkelig slutt i hver bok.
5. Stephenie Meyer: Eclipse. 3. boka i serien om Bella og Edward. Jeg slukte den på noen dager. Her tar det seg opp, og selv om slutten ikke er like endelig, likte jeg den og begynte selvsagt rett på den siste boka.
6. Stephenie Meyer: Breaking dawn. 750 sider hadde denne, og det trengte den. Denne kom tettere på voksenlivet, og det likte jeg. Jeg liker måten forfatteren skriver på. Lite bullshit, men fine ordvalg og lett å forstå.
7. Stephenie Meyer: The host. Spennende og sinnsyk historie. Denne dama har fantasi. Kjærlighetshistorie og spenning i ett, uten at det blir for suppete. Hun beskriver ekte følelser og naturlige reaksjoner. 
8. Scarlett Thomas: The End of Mr. Y. En corny, rar bok som definitivt måtte leses ut. Spennende handling og godt skrevet, selv om det til tider ble litt mye snakk om metafysiske forhold, kvarker og tankeeksperimenter.
9. Kate Morton: The house at Riverton. Grei bok. Spennende, men med "bare" et mysterium ble den litt tam til å strekke seg over 600 sider. Når det er sagt, synes jeg den var fin å ha lest.
10. Mo Hayder: Tokyo. Er litt usikker på denne. Spennende, men jeg synes ikke avsløringen var oppsiktsvekkende nok.
11. Scarlett Thomas: PopCo. Spesiell bok som var godt skrevet og med driv. Jeg er jo litt sær selv da, som synes det er spennende å lese om kodeknusing, matematiske beviser og coorporate brainwshing. og 
12. Charlaine Harris: Dead Until Dark. Spennende. Jeg kommer nok til å fortsette på serien. Forøvrig utrolig mange likhetstrekk med Twilight-serien, men mer voksen og brutal.
13. Charlaine Harris: Dead in Dallas. Spennende, brutal og sexy fortsettelse på historien om Sookie. Dette er superlett lesning som også er spennende. Etter bok nummer 11. i leserekka mi som var ganske tung, er disse Sookie Stackhouse-bøkene helt ideelle. Jeg har begynt på bok 3.
14. Charlaine Harris: Club Dead. Spennende, bedre enn bok 2 synes jeg. Vet ikke om jeg kan ta pause fra Sookie for å lese noe annet nå, eller om jeg bare må kjøpe de 3 neste bøkene. 
15. Stephenie Meyer: Draft av Midnight Sun. Velskrevet og skremmende fra Edwards perspektiv. Men, dette er et utkast, det kan man se. Håper hun fullfører boka, så jeg får lest den i sin helhet.
16. Charlaine Harris: Dead to the World. Spennende! Bedre enn Club Dead. Og for en tvist på slutten!
17. Charlaine Harris: Dead as a Doornail. Veldig spennende, lest unna på 4 dager eller så.
18. Charlaine Harris: Definitely Dead. Spennende! Lest på 2 dager.
minibolle mai 2012
|