Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 16:20   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Når eldste var liten hadde han med ujevne mellomrom med perioder hvor han slet med vond mage og diare. Da fikk vi beskjed av legen å kutte ut melk i en periode, helst ost og youghurt også for 14 dager, for deretter å gjenninføre ost og youghurt og vente litt til med melka. Det fungerte hver gang.

Når jeg tenker meg om fikk vi akkurat det samme rådet av Girsle Rød ved Strømmen barnelegesenter i fjor våres også. Pga magesmerter og diare/oppkast.

Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje om ikke kutte ut melka, begrense det til et glass til maten for å se om det hjelper i første rekke.

Minsten kunne ikke få mer en det fram til han var godt over 3 år, for han hadde som legen (igjen en ved Strømmen Barnelegesenter) sa så var tarmen hans kanskje litt umoden og taklet melk ikke så godt.
Samme lege (som vi hadde til minsten) anbefalte Biola når magen hans ble vrang og vemmelig. Det kan kanskje du prøve også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.