Bil nr 2 - "konebil"
Vi skal kjøpe en bil nr 2 fordi jeg begynner i en jobb som medfører at vi må ha det, vi har klart oss fint med en fram til nå.
Vi har en stor bil fra før, Grand Voyager, med enorm bagasjeplass, så dette skal være en liten og drivstoffvennlig bil, altså ikke koste altfor mye i drift og i pris. Men vi har lyst på en mest mulig ny en mtp reparasjoner og gjerne garanti som varer litt til. Et poeng er også at jeg misliker sterkt å parkere den store vi har på smale plasser, så jeg gleder meg litt til en liten en.
Vi har sett på Toyota Aygo 1,0 og jeg syntes den var snerten og fin, mannen syntes den var litt enkel og "simpel", men den er ganske fin i pris. Så har vi sett på Kia Picanto, helt ny 2010 til 150 tusen, den fikk man mye mer bilfølelse av og følte at man satt litt høyere. Vi så også på Nissan Micra 2006 modell til ca samme pris, men 1,5 liter istedenfor 1 og 1,1 og Pixo 1,0 helt ny til mellom 125-165, de var også veldig fine. Vi har vel egentlig ikke lyst å gi mer enn 130 inkl reg, helst mindre, så helt ny blir det ikke, men har ikke lyst på eldre enn 2006.
Er det noen som har synspunkter?
|