Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen legger teppe over vogna!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 11:49   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen legger teppe over vogna!

Jeg har alltid vært imot å legge teppe (uansett hvilket!) over kalesjen mens snuppa sover, så da hun begynte i barnehagen i høst skrev jeg på infoarket om henne (under soving etc.) at hun IKKE skal ha teppe over vogna. Skrev også at hun skal ha myggnetting.

Flere ganger når jeg har henta henne har jeg sett av myggnettinga ligger under vogna og et teppe ligger oppå posen hennes, som at det har blitt hengt over, selvfølgelig.
Jeg har tatt opp myggnettinga hver morgen og hengt den på vogna som et hint til at den skal brukes.

I går da jeg henta så skulle jeg ordne oppi vogna og da kjente jeg at puta var klissvåt! Ser også at oppå vogna så ligger et tjukt bestemorpledd, et gammelt ett som nesten er litt tova. Dette har de brukt til å henge over kalesjen!!

Hvordan i all verden skal man si fra på en ordentlig måte at hun SKAL sove med myggnetting og ikke med teppe, når de aldri kan høre etter??! Hvor langt skal man gå?
Jeg kjenner at jeg blir livredd om dette skal fortsette - jeg tenker mot våren når de ligger ute i vognene sine med teppe over kalesjen. Hva da om sola står rett på og ungene koker inni der?

Dette er en veldig bra barnehage og vi er kjempefornøyde med alt annet. Men akkurat dette aner jeg ikke hva vi skal gjøre med - hvordan vi skal få inn hvor viktig dette er for oss...
Jeg skjønner også at det er vanskelig å informere alle vikarer etc. om "rutinene" til hvert enkelt barn - men er dette storforlangende?

(Ser det ligger en tråd om helsetepper her, men har ikke lest den ennå)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.