Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-09, 09:34   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?

Jeg registrerer at lillemor sin masing på microbølgeovn nå er noe jeg er villig til å vurdere. Hennes argument er i bunn og grunn godt nok i seg selv, jeg er nå kjent for det brente popcornet mitt blandt vennene hennes og "alle" andre lager fantastisk popcoren i microbølgeovn So what men faktisk er popcornet en viktig del av overnattingsritualet disse små har seg i mellom så hvis jeg slipper brente kjeler og svidd lukt på kjøkkenet så er jeg egentlig bare glad til.

Men, i bunn og grunn er jeg jo ikke glad i microbølgeovn og har aldri helt forstått nødvendigheten av den. Men når det er sagt så lager jeg jo mye mat som supper og andre indiske vegetar retter jeg fryser i porsjonspakninger. Disse kan jo helt fint varmes opp i microen på kort tid, det gjør jeg jo på jobb hele tiden .... Det kan vel til og med muligens finnes et miljøargument for å anskaffe micro, nå bruker jeg jo veldig mye strøm på å varme opp ovnen til veldig små enkeltporsjoner.

Ellers lager jeg stort sett mat fra bunn og liker godt å "stå over grytene" så jeg ser ikke for meg at en micro vil bli brukt til noe annet en oppvarming og da popcorn uten tvil. Og til slikt forholdsvis begrenset bruk regner jeg med at de microene til en tusenlapp holder? Jeg ser på Elkjøp at priser varierer fra 600 til 6000kr .... Jeg ser overhode ikke for meg at jeg noen gang setter noe som må grilles eller stekes i en microbølgeovn. Jeg må ha smaken, fargen og skorpen jeg får i ovnen.

Så da er spørsmålet - hva bruker dere microbølgeovnen til? Og "duger" de til en tusenlapp?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.