Ja, det er hos NSB kundesenter ...
Ja, hei du, jeg har bestilt en reise med dere på nett. Og nå har jeg skrevet ut kviteringen min og på den står det med store bokstaver at den ikke er gyldig som billett. Men det er ingen billett automat på stasjonen min og jeg kan ikke velge å få togpersonellet til å skrive den ut for det er ikke et valg med nett bestilling. Hva gjør jeg?
Damen: ja, det er et problem på den strekningen. Ta med utstkriften du, det går bra
Jeg: ja, jeg er klar over at det går bra, jeg har kjørt strekningen mange ganger, men nå står det altså med store bokstaver at jeg ikke skal gjøre det sånn...
Damen: jada, men bare gjør det sånn alikevel, det går bra det.
Jeg: kan du love meg at det går bra helt fram?
Damen: nei, du må inn på stasjonen der du har togbytte og skrive ut billetten, for på det andre toget kan du ikke gjøre det sånn.
Jeg: jammen jeg har med meg barn og mye bagasje, jeg vet ikke om jeg rekker det og jeg er veldig lite lysten på å ta sjangsen. Kan du ordne det sånn at toget venter på meg?
Damen: nei, det er ikke sånn det fungerer
Jeg: men da riskikerer jeg jo å miste toget videre?
Damen: ja....
Jeg: men feilen ligger jo hos dere?
Damen: ja...
Jeg: risikerer vi å bli kastet av det andre toget da, om vi bare tar med oss utskriften av kvittering?
Damen: nja....altå.... det er jo ikke vanlig at de gjør det sånn.....
Jeg: men du kan ikke love meg at vi ikke blir satt av?
Damen: nei
Jeg: har dere noen planer om å løse dette problemet da? Jeg har kjørt denne strekkningen i mange år og det har alltid vært sånn...
Damen: nei, det er ikke noen planer om det nei...
Jeg: nei....nei da så Hade bra.....
Hvilken absurd samtale....
Og jeg er like klok, ta sjangsen på å miste toget, eller på å ikke bli kastet av.....