Sv: Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
I Japan har de jo selvsagt en løsning på problemet. På perrongen er det merket av hvor man skal stå og vente. Oppmerkingen passer perfekt til dørene, slik at de som skal på står oppstillt på sidene av dørene. Det er forskjellig farget merking for forskjellige vogn-typer, og det står informasjon på tavla om hvilken merking man skal følge. 
Dette har de i Malaysia også! (Eller var det Singapore?) Jeg tenker på det hver dag når jeg tar tog og bane. Mens jeg holder på å eksplodere av passiv-agressivt hat mot alle som står midt foran dørene og venter eller som tvinger seg på før jeg er ute.
Det har slått meg at de som gjør dette stort sett ser skikkelig dumme, uflidde og latterlige ut. Jeg får lyst til å slå dem i bakhodet når jeg er forbi, slik at hodet fyker litt frem. Det ser dumt ut, det. Også er det skikkelig nedverdigene. Det aller teiteste er de som går hastig langs togsiden mens toget bremser ned ved perrongen, mens de trykker febrilsk på døråpnerknappen. Ser de ikke at det står tjue stykker på innsiden som skal ut - og som helt, helt sikkert trykker like febrilsk på tilsvarende knapp inne i toget? 
|