Kreative innspill til indianerbursdag?
Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, siden det gjelder både matlaging, leker og generell kreativitet... Moderatorer kan bare flytte i vei!
Ulvejenta blir seks år på fredag, og på lørdag kommer det en bøling med gutter og jenter her. Bursdagsjenta har bestemt at temaet er INDIANERFEST.
Hun har nå gått bort fra sjokoladekake formet som bøffel, den skal nå være formet som et indianeransikt med krigsmaling, det er litt mer overkommelig. Men andre innspill på hva som kan serveres og hvordan det kan indianerifiseres? Jeg hadde noen tanker om gelé-tipi, men de har ikke blitt noe klarere i hodet mitt siste uka. Det har blitt mumlet noe om hamburger "for det er ordentlig kjøtt og indianere spiser kjøtt, mamma, men ikke pølser!".
Og aktiviteter? Krigsdans, binding av pappaen til totempæle (trappestolpe), skyte med pil og bue ute i carporten? Trenger flere idéer, de er ca. 12 stykker og dette skal vare i tre timer.
Og så er utgangspunktet at jeg er helt dødsliten etter å ha vært aleine med ungene i 12 dager og pappaen er jetlagged og har i tillegg en guffen øyesykdom som har blusset opp. Vi har et par tøffe venner som kommer for å hjelpe til, heldigvis.