Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Salting av veier

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 14:37   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Salting av veier

Er du for eller i mot?

Her er saltingen i gang. Jeg har en mann som er ihuga motstander, og forbanner seg over all saltinga jevnt og trutt.

Her er det ganske mye snø, og noe av problemet er at de salter, men ikke har kapasitet til å kjøre etter å ta unna etter hvert. Dermed blir det liggende masse sånn "porøs" snø på veien, som gjør kjøreforholdene ganske vanskelige. I fjor døde to ungdommer etter en utforkjøring på akkurat sånn føre. Jeg synes det er ubehagelig å kjøre på, og synes nesten det er bedre å kjøre på hard is/snø. Da vet jeg iallefall hvordan kjøreforholdene er, nå blir det litt mer usikkert.

Jeg ser at det fungerer bedre nede i Stjørdal "sentrum", der det er mindre snø, for da blir det helt bart. I tillegg er vel ikke all denne salten bra for bilene?

Er det så mye verre og vanskeligere å strø?

Her er en del argumenter mot iallefall: http://www.nei-til-salting.com/

Jeg har også fortstått det sånn at Statens vegvesen sier de ikke salter når det er en del snø på veien, men det blir det definitivt gjort her iallefall!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.