Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva gjør jeg med pepperkakedeigen? (Stressa kjøkkenamatør)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva gjør jeg med deigen?
Er dette et spørsmål? Du bruker den selvsagt som den er! 60 88,24%
Kast, for guds skyld! 5 7,35%
Amatør!! 3 4,41%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 21:18   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva gjør jeg med pepperkakedeigen? (Stressa kjøkkenamatør)

Jada, pepperkakedeigen er laget, oppskriften fant jeg her på forumet. Sirup, sukker og fløte skulle kokes opp og avkjøles. I et forsøk på å avkjøle litt raskere, satt jeg hele bollen i oppvaskkummen med kaldt vann i. Halvstressa som jeg var med to unger hengende hjelpsomme og iherdige rundt meg, klarte jeg selvsagt å skalpe litt vann fra oppvaskkummen opp i det som skulle bli deig. Vannet var forsåvidt både helt rent og kaldt, men det var jo ikke oppvaskkummen. Den har ikke blitt skrubbet på en stund, og i vannet fløyt ett og annet salatblad og bittelitt annet smågrums som hadde blitt skylt ut av oppvaska like før vi startet.

Så hva gjør man med sånt? Blåser i det og tenke at 2 ss ikke-helt-rent vann på 3 kg pepperkakedeig ikke spiller noen rolle? Den skal jo stekes. Eller er det en selvfølge å lage ny deig?

Sist redigert av Hasselnøtt : 05-12-09 kl 21:27. Årsak: Stappfullt av tastefeil ... :flau:
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.