Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spørsmål om fortolling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 16:45   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Spørsmål om fortolling

Jeg har kjøpt noen helskjønne barneklær fra Rose Lille i Danmark, men ble rent månebedotten da jeg fikk se hva Tollvesenet krevde meg for i toll / mva / hva det nå er. Kan dere se om dette virkelig stemmer?!

Jeg har kjøpt:

Knickers, 60 DKK eks. mva
Strømpebukse, 55,20 DKK eks. mva
Lue, 103,20 DKK eks. mva

SUM: 218 DKK eks. mva, som tilsvarer 248,50 NOK etter dagens kurs. I tillegg har jeg betalt hårreisende 200 DKK i porto. :grøss:

Tollvesenet har krevet meg for 224 NOK!

118,- for utlagt mva (hva betyr det?), og
106,- i fortolling inkl. mva (hva betyr det?)

Så jeg har altså betalt 224 kr for å ha handlet for 48,50 over tollgrensa, mot at jeg til sammenlikning betalte rett over 500 kr i fortolling da jeg kjøpte støvletter fra Duo Boots til ca 1800,-...

Stemmer dette, altså? Det ble noen grusomt dyre klær. At de er så fine at de nesten er verdt det er en annen sak...

Sist redigert av Salt : 07-12-09 kl 16:55.
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.