Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?
Jeg bryr meg ikke om hva ting koster, men kjenner jeg på en måte bryr meg om innholdet enkelte ganger.
For å ta et eksempel som jeg håper blir forståelig:
Min svigerinne er ekstremt god på å ønske seg ting. Hvert år (8år nå) har dem fått en eller flere av tingene hun sier dem trenger/ønsker.
Som i fjor da ønsket hun seg slike brødkurvere i stoff i forskjellige str og en del til et service. Det fikk dem.
Men det vi får tilbake er 2 enkle, hvite stretch laken fra Kid. Hva skal jeg med det? Dama vet godt at vi kjøpte ny seng rett før jul, dobbel rammemadrass som MÅ ha et stort trekk.
Ja jeg kan bytte, men når man selv ønsker seg mye, mener jeg man burde ha litt fantasi selv når man gir gaver også. Tenke på andre og høre etter hva dem ønsker seg. Eller la være å gi gave.
Slik har det vært BESTANDIG. Vi føler vi kjøper ting dem ønsker seg, selv får vi ting som det kan virke som hun fant baksert i skapet. Og her snakker vi om voksene mennsker, med god økonomi. Så ligger ingen slik grunner i det annet enn fantasiløshet virker det som.
Etter så mange år så føler jeg faktisk at det blir skjevt fordelt. At hun fint iallfall kunne lagt litt mer sjel i gavene.
Det er slik over for ungene også igrunn. Hun ønsker seg masse (dyrt) til sine egene, men gir selv ræl til mine uansett hva dem ønsker seg.
Pytt pytt, vi er forskjellige. Jeg overlever og har iallfall gitt noe som hun blir glad for. Og jeg vet jo hva jeg får igjen, så skal vel ikke klage.
|