Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)
*fortvilet over å ha gått glipp av nok en herse-dømme-unnskylde-tråd*
Hvis man først er så gammeldags at man må lese reisebrosjyrer i papirform i stedet for å bestille reisen på internett så er det kanskje likegreitt at salgspitchene er av den gammeldagse formen også? Jeg kunne kanskje ha blitt litt oppgitt av formuleringene, men tanken på et barnevennlig hotell i sol og varme MED internett og bamseklubb overskygger dette ...
Dessuten er det ikke "Rykk tilbake til Taliban" fordi om man fleiper litt med en rødstrømpe i ny og ne, eller fordi man velger å overser hva en nyutdannet informasjonskonsulent klarer å lire av seg i en brosjyre. Jeg er enig i at man godt kan ta inn over seg hva feministene historisk har oppnådd, og hva det har kostet dem som gikk i bresjen, men det betyr ikke at rødstrømper har rukket å bli en stereotype det er morsomt å fleipe med.
Og tilslutt et tips jeg har plukket opp fra media: Når noen kritiserer deg, legg deg flat! HEEEELT flat. Med EN gang. Du trenger ikke mene det en gang, men jo mer du beklager deg og tar ting på egen kappe, jo fortere stopper hylekoret. Unngå bruk av ord som "oppfattet" og "dersom". Hører du Vimsen? " Jeg har problemer og trenger hjelp" er en grei unnskyldning som burde stoppe de fleste diskusjoner.