Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Speilrefleks, kjøpshjelp på objektiv, Canon vs Sigma?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 14:40   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Speilrefleks, kjøpshjelp på objektiv, Canon vs Sigma?

Jeg sitter og ser på priser på speilreflekskamera pakker og lurer på hve jeg skal velge der ute. Vi har bestemt oss for et Canon eos 500D, så er spørsmålet, hvilken pakkeløsning bør vi gå for og hvilke tilleggsutstyr jeg skal ha på bestillingen.

Hittil har jeg tenkt på å kjøpe en pakke med et eller to objektiver, ikke bare standardobjektivet. Alternativene er forsåvidt uendelig, men i hovedsak lurer jeg på hvilke objekter er egentlig best. Når det f.eks gjelder canon og sigma som produsenter. Ta f.eks 18-200mm objektivet, der har canon en IS variant med f på 3,5-5,6. Sigma har DC OS og f på 3,5 til 6,3 og prisforskjellen er rundt 2000 kroner. Er det værdt det å ta den dyre varianten og er det flere forskjeller enn f faktoren som skiller de? Som tilleg tenkte jeg på et fastobjektiv på 50 mm f1,8 evt et objektiv på 18-50mm.

Noen som har sett noen gode pakketilbud forøvrig, gjerne inkludert ekstern blitz, væske og ekstra batteri?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.