Det motsatte av ammepress!
I lys av "ammepress"-tråden og negative opplevelser...stiller jeg spörsmål om noen som ammet sine barn opplede noe negativt FORDI de ammet?
Jeg husker jeg fikk masse pepper av min (nå:eks-)svigermor, og av div söstre av svigers, inkl svigermors mor.., fordi jeg ammet og altså ikke ga erstattning.
Det var alltid mas om at melken min jo måtte väre for dårlig, eller for lite eller at selv hadde hun gitt mme til sine to barn og det var så greit og at det var jo så trist at hun eller andre ikke fikk flaskemate barnebarna!
Fra 4 måneders alder var det et svare mas om å begynne med gröt, for NÅ måtte det da bli for dårlig stelt med bare pupp... Dessuten ble babyene så forferdelig mammadalte av pupp da gitt! Usjamei!
Jeg ventet med gröt til alle tre var 6 mnd og da også fikk de morsmelk i tillegg. Alle tre ble ammet til de var 18 mnd (og fulgte vektkurven fint), så svigers rev sikkert av seg litt hår de årene hun ble utsatt for sin ammende svigerdatter...
Jeg opplevde ikke noe ammepress i mine ammeperioder, men jeg syntes det var J****G irriterende å bli stilt spörsmål om min "melkekvalitet" til enhver tid!
Noen flere idiotiske varianter andre har opplevd?