Sv: Det motsatte av ammepress!
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Mamma var hele tiden god på å fortelle meg at det var min egen feil at ungene mine ikke sov natten gjennom, for bare pupp var ikke nok. Jeg vet ikke om hun hadde rett, men jeg ville faktisk amme.
Morsmelk er mer lettfordøyelig, og går fort inn og fort ut. Så ammer man, så må man amme oftere og gjerne om natten for å gi nok. Sånn blir det bare. Får de MME så metter det mer. Samtidig så kan ungen (hvis gitt MME) da sove over perioden man bør amme om natta, for å holde produksjonen ved like, og så får man mindre melk. Ønsker man å amme om dagen, kan det derfor være lurt å også amme litt om natten.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Eh ..... dette kunne jeg finne på å spørre om uten å mene noe som helst negativt om amming. Med snuppa gikk jeg nemlig tom da hun begynte å spise mye fast føde. Da hun var 11 måneder ville ikke hun die mer. Det var sikkert flere grunner, men det virket ikke som det var så mye å hente heller.
Det skal vel justere seg etter hvor mye barnet ammes, og om det ammes om natten. Å amme om natten stimulerer til å holde produksjonen oppe.
|