Sv: Vil bilen starte igjen når det er mildere?
Hovedregelen er vel, for de som har litt peiling på bil og elektronikk, er at startkabler er tabu...
Jeg har en gang stått med flatt batteri, og vært desperat etter hjelp. Jeg vist da at kabler var tabu, så til tross for at jeg hadde det travelt, så ringte jeg Falken.
Da hjelpen omsider kom, så kikka fyren storøyd på meg og bilen, hvorpå han kommenterte at det var imponerende at jeg ikke hadde spurt noen om hjelp. Jeg fortalte han da at jeg har da litt peiling...
Jeg kunne forresten myrdet vedkommende på telefonsentralen til Falken den gangen, da jeg ringte og sa at jeg sto med flatt batteri på et kjøpesenter, og at jeg trengte hjelp, hvorpå morroklumpen i andre enden kvitterer kjapt med: "næmmen, stakkars...er det noen som har tråkket flatt batteriet ditt?"...
Stresset, høygravid og hormonell som jeg var, så tok det lang tid før jeg kunne le av den kommentaren (vissheten om at det var min feil at jeg var tom for strøm, gjorde det jo ikke noe bedre heller... Jeg hadde gått fra bilen med lysene på, hele dagen)
And how I got to where I am
|