Sv: AMK, Oslo
Kanina: Ja, det er helt sant, man skulle/burde formulert seg sånn og sånn. Og jeg er helt sikker på at man nok ville formulert ordene perfekt hadde det ikke vært for at man møter på sånne innringere stadig vekk. Ikke bare i helgene når folk drikker, men på hverdagene, og mange, mange ganger om dagen. Det er så klart jobben man har, men det er vanskelig for andre å vite hvordan det er å ta imot så mye dritt som det (spesielt) AMK-Oslo gjør. Klart det gjør noe med en, man er da ikke roboter. I tillegg har AMK mye kontakt med annet helsepersonell som ikke alltid oppfører seg fint heller. Og det kan bli mye i løpet av en dag, og selv om man er trent og burde vite bedre, kan det toppe seg. Det blir nesten umulig å ikke ta det personlig. Jeg har gått gråtende fra vakt mange ganger, og i begynnelsen lå jeg gjerne våken om natta og tenkte på det som hadde blitt sagt. Jeg synes det blir veldig feil å si at AMK bare får ta seg sammen og ta imot dritten, for som jeg nevnte tidligere, det er sjelden noe problem å skille på mennesker som er i sjokk og som bare er regelrett bedritne. Så selv om jeg er enig i at operatøren burde vært høfligere, forstår jeg veldig godt operatøren. Jobben ble likevel gjort, ambulansen ble sendt, for å prøve å snakke den type sinte innringere til fornuft, har av erfaring sjelden noe for seg.