Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2010

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 14:14   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Januar
1. Tore Rem - Sin egen egen herre. En biografi om Jens Bjørneboe. Jeg likte denne biografien veldig godt, og kommer til å lese del 2 når den kommer ut.
2. Roy Jacobsen - Seierherrene En godt skrevet generasjonsroman.
3. Victoria Hislop - Øya Fin historie.
4. Tove Myhre - Tivolireise. En generasjons-prosa-roman.
5. Gabriel Kureishi - Gabriels gave Ikke så mye å skrive hjem om synes jeg.
6. Tore Renberg - Charlotte Isabel Hansen Denne boka likte jeg! Veldig!
7. Haruki Murakami - After Dark Forventningene var høye etter å ha lest Norwegian Wood, men denne boka fenget dessverre ikke.
8. Are Kalvø - Absolutt Oslo Kalvø blir aldri feil. Et smil og litt humring ligger jevnt på lur.
9. Tore Renberg - Farmor har kabel-tv Denne likte jeg!
10. Tore Renberg - Videogutten Mnjaei. Denne fikk jeg ikke taket på.
11. Marianne Fredriksson - Anna, Hanna og Johanna Generasjonsroman. Jeg likte veldig godt "Simon og eiketrærne" av samme forfatter, men denne boka var ikke like godt skrevet, og den var preget av litt dårlig oversettelse fra svensk til norsk.
12. Are Kalvø - Kunsten å være neger
13. Tore Renberg - Pixley Mapogo Litt skuffende etter oppturen med "Charlotte Isabel Hansen".
14. Daj Sijie - Balzac og den lille kinesiske syersken En nydelig bok om to gutter på omskolering under kulturrevolusjonen i Kina.
15. Bernhard Schlink - Høytleseren Veldig sterk bok! Har lyst til å få sett filmen også; "The Reader"
16. Erlend Loe - Muleum Mnja. Ikke det dårligeste jeg har lest av Loe, men heller ikke det beste.

Februar
17. Yan Lianke - Tjen folket! Nok en roman fra kulturrevolusjonen i Kina. Helt ok bok.
18. Arto Paasilinna - Kollektivt selvmord Denne var i kategorien; "Skal jeg gidde å lese ferdig?" Det var ikke temaet som ikke fenget, for jeg humret både her og der i Loes "Muleum".
19. Anne Cecilie Hopstock - Hvis jeg roper høyt nok Denne ble lest ut på null komma niks. Må tygge litt på den.
20. Anna Gavalda - Eg elska ho For en nydelig bok!
21. Per Petterson Ut og stjæle hester Sterk lesning. Periodevis litt mye detaljer for min smak.
22. Kader Abdolah - Huset ved moskeen Dette var sterk lesning!
23. Alan Bennett - En uvanlig leser Morsom og lettlest.
24. Erik Scjhenken - Jeg er ingen rasist Denne anbefales alle som på et eller annet vis var engasjert i Ali Farah-saken.
25. Jonas Rein Seehuus - Rødt, hvitt & skrått, Homofile og lesbiske i Norge gjennom 60 år Anbefales.
26. Erlend Loe - Stille dager i Mixing Part Ingen høydare akkurat.
27. Arnfinn Nordbø - Betre død enn homofil? God bok om det å "komme ut av skapet". Rimelig smal og rettet mot konservativt kristne miljøer. Egen del som omhandlet bibelen og homofili, med en del bibelsitater. Dette synes jeg er spesielt interessant (hva sier bibelen faktisk om homofili, og i hvordan skal man tolke det). Litt krevende lesning, siden jeg knapt noen sinne har tatt i en bibel.
28. Selma Lønning Aarø - En rekke avbrutte forsøk Festlig!
29. Are Kalvø og Steffen Kverneland Bibelen 2 *Gjesp* Dette var den kjedeligste boka fra Are Kalvø hittil.

Sist redigert av Irma : 18-02-10 kl 22:06.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.