Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 22:18   #1
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Jeg har to nydelige Reima Kiddo sett (todelte sett med jakke og bukse) tilsalgs (vi har gått for heldresser i år samt at de er litt snaue mtp neste års bruk). Mange kjøpere trekker seg imidlertid når de hører at det ikke er Reima tec og de sier at det da ikke er vanntett. Jeg personlig har kjempegode erfaringer med disse modellene og synes de har vært både vanntette og vindtette Jeg begynte å lure på om dette kunne stemme, så etter litt søking på Reima sine nettsider får jeg denne informasjonen om Reima kiddo versus Reima tec:
Reima Kiddo: vannsøyle på 8000 mm og slitestyrke på 38000 cycles
Reima tec: vannsøyle på 10000 mm og slitestyrke på 30000 cycles

Det viser seg faktisk at Reima Kiddo er mer enn nok vanntett for lek i snø og faktisk mere slitesterk enn Reima tec? Overrasket? Jeg må si jeg ble litt overrasket, men samtidig bekrefter det hvorfor vi har vært så fornøyde da! Hadde det ikke vært for økonomien ville jeg ha beholdt dem som ekstraskift Reima Kiddo er selvsagt noe rimeligere enn Reima tec, men absolutt verdt prisen. Personlig synes jeg Reima tec begynner å bli noe overpriset også jeg da, men det er en annen diskusjon

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.