Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Regjeringen vurderer kutt i barnetrygden

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 14:19   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regjeringen vurderer kutt i barnetrygden

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Regner med at du mente å være flåsete nå SF men du skal få et seriøst svar likevel. Demente som er "innlagte" på sykehjem betaler stort sett oppholdet selv med trygden sin, og prisen er avhengig av hvor mye man har i trygd, så da blir det ikke mye "lommepenger" igjen til nytt undertøy og nye klær innimellom.

Jeg synes ikke man skal kutte i barnetrygden, eller andre ytelser som kan stimulere folk til å få barn. Jeg synes heller ikke man skal behovsprøve den. Jeg synes man skal finne noe annet å kutte i.

En sykehjemsplass koster et sted mellom 5000 og 10.000 kroner i døgnet, dette er langt mer enn trygden til pasienten. Bare så det er sagt. Og dette er jo hvis vi skal være alvorlige noe vi faktisk ikke KAN kutte ut. Da må vi heller ta fra barnefamiliene, mener jeg.

Forøvrig kan jeg ikke forstå at barnetrygden "stimulerer folk til å få barn". Til det er beløpet alt for lite. Og hvis nå barnetrygden virkelig hadde vært så stor at den bidro til at folk valgte å få barn, så ville jeg stilt spørsmålstegn ved om det var riktig at folk skulle sette unger til verden "for pengenes skyld".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.