Sv: Helt husmorhappy
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Hvis du tar en titt på de store problemstillingene rundt skilsmisse så er en av de verste hva den gjør med kvinnens økonomi. Med forbehold om at det finnes mange damer som tjener godt, menn som tjener lite, ting som går bra osv. Men alt i alt så er det er problem som er såpass stort at det har vært nødvendig å opprette samfunnsmessige ordninger for at skilte eneforsørgere skal ha en sjans til å komme i posisjon til å forsørge seg.
Det er med andre ord ikke ting som er tilgjengelige via forskningsdata hvis man leter - det er samfunnsmessige problemområder.
Vel, om jeg plutselig ikke skulle leve sammen med min mann lenger, brødfø meg selv og guttungen alene, så kunne vi ikke bodd her, selv om jeg jobbet 100%, uten slike ordninger som du nevner. Helt uavhengig av hvorvidt jeg har sørget for å tenke på pensjonen min... Vi bor ikke uforholdsmessig dyrt, men både jeg og min mann jobber i staten, vi tjener ikke akkurat supermye. Det går rundt, men som en eneforsørger? Nope.
Jeg motiser ikke egentlig at du meget mulig har rett, jeg bare mener at argumentene dine ikke henger helt sammen med det du prøver å si. Minstepensjonister, i forhold til samfunnsmessige problemer ved skilsmisse. Hvorvidt man har en ordning på at man sparer opp pensjonstapet, har jo lite å gjøre med om man kan være eneforsørger her og nå?