Sv: Helt husmorhappy
007 - spør Dragen. Hun har lært meg alt om muffins. :bidrar:
Jeg er oppgitt av samme grunn som Polyanna. Det er en sånn Marie-Antoinette-holdning synes jeg. Litt sånn at tidsklemma er da ikke noe å mase med, alt man trenger for et lykkelig liv er godt humør og maaaasse penger og god tid til å kose seg.
Det er ikke helt sånn at de aller fleste har det valget der tilgjengelig liksom. Fint for de som har det og trives med det. Men de fleste kan altså ikke velge den varianten der. De fleste som skal gå hjemme må gjøre noen økonomiske valg. Og det er på disses vegne jeg synes det er for mange med dårlig sikring.
Dessuten er jeg ikke for at alle skal få lov til å gjøre så mange dårlige valg de bare vil uten at noen skal bry seg. Jeg er for alkoholavgift for eksempel - for å begrense valget om fritt tilgjengelig billig alkohol. Jeg er også for å gjøre noe for de hjemmeværende som ender opp med for lite penger til å klare seg i altfor mange tilfeller. Eller enda verre - med å måtte gi avkall på egen integritet for penger.
Jeg synes man som et minimum trenger å adressere at dette er det som skjer såpass ofte slik at ting ikke "bare blei sånn". Skal du gjøre et dårlig valg så bør du som et minimum forstå alle sidene av valget ditt. Spesielt hvis du har barn, da disse jo er avhengig av at du gjør noenlunde fornuftige valg.
Og joda - noen gjør hjemmetilværelsen gjennomtenkt og på en ryddig og fin måte. Men for mange gjør ikke det. De bare er hjemme også bare ble det sånn at de endte i veldig vanskelige økonomiske og jobbmessige situasjoner.
|