Bilstol 9-18 kg for viderekomne ... (Besafe vs. AktaGraco)
Jeg spør her, jeg, siden her er så mye flinke folk ... 
(Bakgrunnsinfo: Vi har to barn i (snart) gruppe 1 og en 4-åring i beltestol. Vi har stor, bred Volvo med 2 isofix-fester på vindussetene)
1) Hvis vi skal ha Besafe IZI Combi X3 må vi bestemme oss for om vi vil ha med Isofix eller ikke, sant? Man kan ikke bytte rundt? Vi har bare isofix på sidene, så hvis vi skal bytte litt rundt på ha en tvilling i midten eller storebror i midten, så trenger vi i så fall to varianter? 
2) Akta Graco Duologic KAN festes både med og uten isofix, sant? Derav "duo"? Noen som har erfaring med å feste det i midten uten isofix? Trengs det forankringsseler da? Må den lenes mot fører/passasjerseter? Trengs det god plass?
3) Vi har et Akta Graco Duologic liggende etter eldstemann. Men det var aller første generasjon. Vi sjekket aldri om det måtte byttes pga. en tilbakekallelse (fordi jeg mener det kun gjaldt bærehåndtakene til babydelen, og vi tok det aldri med oss ut av bilen. Dessuten var det kjøpt på postordre og sendt milevis avgårde) Det er altså fra 2006. I tillegg er festemekanismene (isofix) ganske trege, og vi har allerede knekt en utløsermekanisme for isofixen. (plastdings). Bør vi bytte ut dette setet/kaste det på dyngen? Hva sier dere bilsikringsfreaks?
4) Er det i det hele tatt praktisk mulig å bruke Akta Graco Duologic i midten når man skal ha et barn på hver side? Den har jo litt høye kanter .. Jeg innbiller meg at Besafen blir litt lettere å komme til.
5) Noen nevnte at Besafe-isofixvarianten krevde lang plass mellom seteradene? Veldig lang plass? Mer enn Aktaen?
6) Hva med Britaxen? Må jeg vurdere denne og?
Jeg blir svett bare ved tanken ... (Jada, vi driver og vurderer 7-seters sharan ... ) Og ja, vi skal dra og prøve seter i bilen, men jeg må bare vite hva vi går til.