Sv: Om holisme
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Joda, jeg har spurt konkret om dette tidligere og fått avslag (jeg husker at du sa at jeg kunne bruke blogg til dette, men det blir ikke det samme, synes jeg).
Er det den tråden Veronal linker til du tenker på? Der var det vel snakk om "alternative" temaer av ulike slag ("spirituell/alternativ" var vel formuleringen du brukte). Det du snakket om nå, er jo filosofi, etikk og religion, noe jeg opplever som adskillig bredere temaer, og noe jeg ikke kan huske at noen har bedt om et underforum til tidligere.
Grunnen til at jeg dengang foreslo blogg, var jo ellers at du og andre ga uttrykk for at dere ikke var interessert i "debatt", men mer i "samtale", og da sa jeg at det kanskje var lettere å få til det i en blogg - og at du/dere da også kunne styre tilgangslisten selv.
Dersom du nå snakker om et åpent underforum for å diskutere alt som kommer inn under religion, filosofi og etikk, så opplever jeg det som en helt annen forespørsel enn den du flagget i den omtalte tråden. (Og en langt mer interessant forespørsel også.) Skulle noe slikt bli aktuelt, ville det selvsagt være snakk om å åpne for debatt på samme måte som på det meste av resten av forumet.