Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbad

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 22:02   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbad

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg lurer litt på dette med livsløpsstandard. Tanken er god og mange liker jo å bo hjemme så lenge som overhodet mulig. Dette liker jeg også, og tror jeg vil det selv. Men egentlig, hvorfor skal man bo i et stort hus med fjorten soverom og ekstra stuer både oppe og nede til de nå voksne og utflyttede barna, og stor hage og masse vedlikeholdsarbeid, når man har blitt gammel og er bare en eller to skrøplinger? Jeg antar mange tar til fornuften og velger å flytte fra et sånt stort familiehus og til en mer lettstelt leilighet eller noe tilsvarende når den tid kommer. Og da ser jeg ikke helt hvorfor det er nødvendig at absolutt alle hus skal ha denne livsløpsstandarden og nå også handicapbad som er så pop nå. Hva med handicapkjøkken da, handicapsoverom? Handicapdøråpning og handicapgarasje burde man jo også ha...

Nå er det ikke bare "gamle skrøplinger" som kunne trenge livsløpstandard da. Uten behov for rullestolsnuplass på badet eller denslags ser jeg i alle fall at min mor kunne umulig bodd i dette huset jeg bor i, all den tid det ikke er alle dager hun klarer å gå trapper. Hun er ikke rullestolbruker eller noe sånn alvorlig handicapet, "bare" revmatisk (og litt ekstra) De besøker oss ikke så ofte av geografiske årsaker, men bare tanken på at det tross alt er en anelse "familiært" disse sykdommene hennes, pluss at jeg jo liker å kunne ha henne på besøk, gjør at et hus tilrettelagt for livsløpsstandard/unversell utforming egentlig virker ganske lurt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.