Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg syns for øvrig ikke at en chip sier så mye om man tar vare på katten sin eller ikke. Den gjør det jo egentlig bare enklere å la den reke, siden man kan regne med at andre sier i fra om de finner den.
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Nei, jeg sier at det forhindrer ikke reking. At man chipper sier egentlig ingenting om man passer på katten sin eller ikke. :teskje: Det sier bare noe om at man er interessert i å få den tilbake om den forsvinner eller dør. En chippet katt kan like gjerne ha en eier som syns det er helt greit at de driter i naboens postkasse, som kun blir matet i garasjen og som blir etterlatt hjemme mens eieren drar på tre ukers sydenferie.
Åh, unnskyld. Du skrev ikke at den reket mer. Du skrev at det er enklere å la den reke når den er chippet. Men altså, det tror jeg ikke. En katt lar man få gå ut i frisk luft innimellom enten den er chippet eller ei.
Og jeg fikk med meg at du ikke synes det sier noe om at eiere tar ansvar, selv om de chipper katten sin. Der må jeg bare si at jeg er uenig med deg. Det viser at de bryr seg om katten.
|