Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang. Jeg personlig synes det er helt hårreisende å frata katten friheten eller hindre den å vandre fritt, utforske og holde borettslag fri for rotter og mus bare pga litt bæsj. En ansvarlig katteeier kastrerer/steriliserer, har kattekasse i de områder hvor kattebæsj er et stort problem, merker katten med et telefonnummer og tar den med til dyrlegen når det skulle være nødvendig. Jeg synes folk er latterlig hysteriske når de ikke godtar at verden faktisk består av andre enn dem selv. Vi har mange katter i området, av og til finner jeg bæsj i hagen min, av og til brunsnegl, av og til disgustinge innsekter og en gang en slange. Sånn er verden, og menneskene er ikke de eneste som har rett på den.