Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Norsklekse her også

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 21:29   #1
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Norsklekse her også

Snuppa i fjerde klasse har følgende lekse:

Lag en tabell med en oversikt over ord med sj-, skj- og kj-lyden. Skriv ned minst 15 ord i hver gruppe.

Vi har fått ned 15 ord i kj-lyd tabellen. Null problem. Da tar vi altså for oss lyden kj, og fører opp ord som kyss, kjelke osv.
Så til sj-lyden og skj-lyden. Hva er forskjellen her egentlig? Jeg sliter med å høre forskjell på sj- lyd og skj-lyd. Det er lyden de er på jakt etter, ikke ord skrevet med sj- eller skj-.

Jeg trodde det bare fantes kj-lyd og sj-lyd og at skj-lyd kom innunder sj-lyder? Eller er jeg helt på bærtur her?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.