Barneleker og klær
Hvor mye barneleker har barna deres?
Vi har fått så enormt mye til våre barn. Nå er storejenta snart 4 år og hun har 5 store kasser med leker. Jeg blir helt matt av å se gjennom lekene hun har fått av oss, venner og familie opp gjennom de FÅ årene. Hun har litt av alt. Litt barbi, litt ponnyer, biler, lego, plastilina, teserviser, bamser, hårting, leke-sminketing, prinsesseeffekter, dukker, dukkeseng, dukkevogn, instrumenter, tegnesaker, fischer price lære-leker... med mer... Lillegutt har også en del saker, og det bare FLYTER overalt. Stuen, kjøkken, soverom, til og med toalettet innehar leker innimellom, og selvfølgelig badet - badeleker. Det er mye helhetlig og masse krimskrams.
For å ikke snakke om klær. Hun har en stor kommode og et skap fullt av klær, pluss ytterklær som opptar halve gangskapet Hvordan har alt dette kommet inn i huset? Hva skal man gjøre med alt? Det er vel ikke vanlig at et barn har så mye ting? De får og får av besteforeldre, tanter, oldeforeldre og fra våre venner, pluss at jeg også kjøper ting. Hvordan skiller man ut det som må ut?? jeg er helt oppgitt Hvordan holder man orden da?