Bil for lange barn ...
Vi har begynt å se litt uforpliktende på erstatning for min lille og snertne Mazda 323F. Den begynner å komme med ulyder her og der, og jeg aner at tusenlappene vil flagre. Bilen er 15 år gammel og jeg aner ikke hvor lenge den vil holde.
Så jeg titter litt rundt på andre små biler - med bagasjerom som er bedre egnet til hundebur. Gjerne diesel. Og med hengerfeste. Citröen C3 har jeg sett på.
Men plutselig slår det meg at vi har en annen utfordring. Stesønn - som ikke er 14 år ennå - har vokst og nærmer seg nå 1,90 på strømpelesten. Han har allerede nå problemer med å sitte kommfortabelt i 'storbilen' vår - C5-en. Vi snakker i tillegg om å få oss en hund til etter hvert.
Hva ville dere gjort? Erstattet C5-en (2002-modell) med en bil som passer bedre og reparert Mazdaen? Solgt Mazdaen til høystbydende og kjøpt en ENDA større bil og beholdt C5-en?
Og hvilken bil er det som kan ha en langlemmet tenåring i baksetet på langtur? Langtur er her Vestfold-Vesterålen, med innlagt overnatting en natt eller så... Bilen må i tillegg ha plass til feriebagasje og hundebur og IKKE koste skjorta.
|