Jeg skal bli modell!
Not.
Jeg har fått en utrolig hyggelig melding fra en fotograf på Facebook:
Sitat:
Jeg jobber som fotograf og er på jakt etter en del modeller til ett prosjekt jeg holder på med.
Jeg såg noen bilder av deg på noen andre sin profil her på facebook, og da lå jeg merke til at du har ett særdeles pent smil.
Nå har det seg slik at jeg trenger noen modeller til ett oppdrag hvor vi samler bilder til bruk i forskjellig materiale som igjen skal brukes ved tannlegekontor.
Det vi trenger da, er modeller med pene smil, som også har en del tannlegearbeid i tennene (Vi trenger også noen modeller med mye tannlegearbeid i tennene). Vi trenger ikke bilder av hele ansiktet, så det er fullt mulig å være anonym.
Det er snakk om en bra betalt jobb, som er relativt kjapt unnagjort.
Tror du dette kunne vært av interesse?
Om du er interessert, kunne du svart med en liten melding som beskriver hva du har av tannlegearbeid, siden det er essensielt for oppdraget? Spesielt er vi på jakt etter pene tenner med amalgamfyllinger i, og er villige til å betale relativt bra for modeller som har dette, så spesifiser gjerne hva du eventuelt måtte ha av amalgamfyllinger og andre typer fyllinger, rotfyllinger og kroner.
Håper du kan hjelpe oss med denne utfordringen! 
Mvh,
Jardar Hansen
Jeg ble SÅ smigret, men tok til fornuft. Google er en fin ting. Det viser seg at fyren har blitt omtalt på forum før, da det viser seg at han får folk til å beskrive hvilke fyllinger de har etc, får dem til å sende bilder til seg og så wacker han eller noe.
Sitat:
have any other models been approached by a photographer on here who's asked you to send photographs of your teeth to a hotmail addy? Not mentioning any names or making untoward assumptions but it struck me as odd 
Sitat:
Here is a message I got the other night on here...........
Hi!
Saw your profile, and decided to contact you regarding this photo job.
We are compiling a database of dental photos that will be marketed for use by dental professionals worldwide. For this we need photos of lots of different kind of teeth.
For this we need models that we can get teeth and smile photos of. What we are mainly looking for are models that have a nice smile, but also have dental work like fillings, crowns and root canals.
This is of course a paid job, and payment will be agreed according to how many useful photos we think we can get.
If you are interested in such a job, please respond with a description of what dental work you have in your teeth. For example: Number of fillings, and what teeth that are filled if you can remeber. Also if you have silver fillings, please specify the number, as this is something we are looking for at the moment.
You can also reach me on msn: jardarhansen@hotmail.com
Looking forward to hearing from you!
Best regards,
Jardar Hansen
Og jeg som så stjernene i det fjerne.