Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?
Jeg forventer at de som svarer telefonen er imøtekommende og gjør sitt beste for å svare på mine spørsmål. Er de usikker, og det jeg spør om er litt viktig så forventer jeg at de konferere med en lege, eller noen som er kompetente til å svare.
Jeg er veldig fornøyd med den lokale legevakten vi har, de er alltid like hyggelige og svarer på det man lurer på.
Legevakten i sentrum bruker jeg kun dersom jeg må. Ene gangen jeg var der holdt jeg på å stryke med, da jeg tydeligvis ikke var syk nok, og jeg fikk beskjed om at det hjalp ikke å syte for det var andre der som også hadde vondt. Andre gangen var jeg på legevakten med lillesøster da hun var ett år gammel. Lillesøster hadde lungebetennelse, og vi måtte vente fra kl 23:30 til kl 04 før vi fikk komme inn til lege.
Barnepoliklinikken er jeg veldig fornøyd med, og vi pleier å reise dit når barna er akutt syke.