Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?
Jeg er litt usikker på hvor denne passer best, så en moderator må gjerne flytte diskusjonen til egnet underfora dersom dette blir helt feil ...
Nu vel, det har seg slik at jeg skal få meg en beltestakk. Jeg er åpen for å evt. kjøpe pent brukt, men i utg.pkt er jeg innstilt på å få en bunad sydd til meg og hvor jeg selv kan velge farger/mønster.
Det jeg lurer på er om noen her har erfaringer med å få sydd en beltestakk eller evt. annen bunad, og kan anbefale meg en seriøs aktør eller syerske, gjerne også "på privaten"?
Ser jo det er flere som annonserer at de syr etter norske tradisjoner på finn.no, men jeg er en anelse skeptisk av meg og synes det er litt tryggere dersom dere kjenner noen som syr, har fått sydd selv el.l. 
Jeg bor på Sørlandet, men kan fint reise til sentrale strøk i Telemark eller Oslo for å komme i kontakt med den rette! 
Forøvrig, noen anelse om hvor lang tid det kan ta å få en beltestakk/bunad ferdig sydd, sånn ca? Jeg vet at 17. mai er en real ønskedrøm med mindre jeg finner en pent brukt jeg faller for ila. de aller nærmeste dagene, men jeg skal i bryllup i juli og kunne tenkt meg å ha den klar da - en ønskedrøm det også kanskje?