Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2010

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 23:15   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Karl Ove Knausgård: Min kamp, tredje bok (holder stilen. Mye gjenkjennelig barndom her. 5.)
2. Dag Solstad: 17. roman (begynner veldig morsomt, men ender litt brått og lettvint. 4.)
3. Ingvar Ambjørnsen: Stalins øyne (klassisk "sliten" krim, grei tidtrøyte. 4.)
4. Line Blikstad: New Frontier Hotel (fin og rørende familieskildring med godt 50-tallsbilde. 5. Blikstad og jeg er visst firmenninger, og jeg liker det når hun skriver fra Trysil.)
5. Kristopher Schau: På vegne av venner (en god idé, og lesverdig essay, men renner litt ut i sanda. 4.
6. Torkil Damhaug: Flykt, måne (spennende og nesten i overkant gåtefull thriller. 4.)
7. Jan-Sverre Syvertsen: Prikkedøden (denne krimmen var verken særlig spennende eller troverdig. 3.)
8. Fredrik Skagen: Fritt fall (OK, men ikke så mye mer. 4.)
9. Roy Jacobsen: Den høyre armen (mørke små fortellinger, nesten litt deprimerende. 4.)
10. Vigdis Hjorth: Takk, ganske bra (jeg husker ingenting av boka nå. Ingenting! )
11. Stein Riverton: Jernvognen (krimklassiker som i dag kanskje er mest artig som antikvitet. 4.)
12. Karl Ove Knausgård: Min kamp, fjerde bok (jeg koser meg stadig, men her synes jeg det ble litt mange gjentakelser. 4.)
13. Levi Henriksen: De siste meterne hjem (korte tekster om farsrollen, småmorsomt og litt lettvint. 4.)
14. Åsa Linderborg: Meg eier ingen (litt langtekkelig, men tidvis rørende skildring av oppvekst med en alkoholisert far. 4.)
15. Jo Nesbø: Panserhjerte (intrigen kan man mene mangt om, men kunsten å fengsle leseren er viktigere. 5.)
16. Jan Mehlum: Din eneste venn (velskrevet og underholdende, men i overkant intrikat krim. 4.)
17. Ragnar Hovland: Ei vinterreise (småfin og underfundig dobbel reisebeskrivelse, kanskje en smule kjedelig. 4.)
18. Richard Yates: Revolutionary Road (velskrevet drama som tok seg opp etter noen innledende sjangerbestemmelsesproblemer. 4+.)
19. Laila Stien: Gjennom glass (lavmælte og fine noveller, taper seg litt mot slutten. 4.)
20. Åsa Larsson: Solstorm (nok en intetsigende og lite troverdig krim fra sektmiljø. 3.)
21. Nick Hornby: Fritt Fall (veldig typisk Hornby-historie, underholdende og ganske fin. 4.)
22. Katarina Mazetti: Gutten i graven ved siden av (for én gangs skyld må denne gretne anmelderen gripe til ord som "veldig søt og morsom". 5.)
23. Edv. Bull: Oslos historie (morsomt med 30-tallsoslohistorie for skoleungdom. 4.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.