Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skoringens bytterett

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 21:31   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Skoringens bytterett

Jeg har "vanskelige" føtter og har som regel store problemer med å finne sko som passer godt. I tillegg er jeg tung og trenger sko med god støtdemping. Jeg har gjort mange bomkjøp. Skokjøp er med andre ord en vanskelig oppgave som utsettes i det lengste.

I dag manna jeg meg opp og gikk innom en lokal Skoringen-butikk. Jeg la fram problemet mitt og ba pent om hjelp til å finne et par gode passende sko. Jeg skal på sykehustur 35 mil unna i morgen og det blir veldig mye gåing, så jeg trengte virkelig nye sko i dag. Pga økonomien har jeg ikke fått kjøpt nye før nå.

Jeg prøvde et par Ecco sko i dag og de passet faktisk overraskende godt. Jeg gikk fram og tilbake noen meter i butikken og det kjentes greit ut. Jeg kjøpte skoene, dro hjem og tok de på meg. Jeg gikk en times tid med de innendørs og hadde de på meg når jeg hentet barna i barnehagen. Da gikk jeg 50 meter fra huset til bilen her hjemme (på brostein) og omtrent 100 meter fra bilen til barnehagen (på asfalt). Jeg kjente da at skoene klemte mer og mer og jeg innså etterhvert at de var et nummer for små. Jeg tok derfor av meg skoene, tørket av de for å være sikker på at de var helt rene og la de i original eske, fant fram kvitteringen (der det står 8 dagers bytte- og returrett) og reiste tilbake til skobutikken.

Der ble jeg møtt av en ung jente som hang over disken og hadde venninnetreff! Det var 5 jenter i samme alder i butikken og ingen av de kjøpte sko. De skravla med hun som ekspederte. Jeg tok fram skoene og kvitteringen og fortalte at jeg hadde kjøpt skoene noen få timer tidligere og at jeg dessverre hadde valgt for liten størrelse. Jenta bak disken så hånlig på meg og sa "jammen, du tror da vel ikke at vi bytter sko du har brukt ute?!". Jeg svarte at jeg hadde brukt de to små turer på asfalt og stein og at jeg hadde vasket de etterpå. Det var en (1!) liten stein i sålen som jeg hadde oversett og derfor så hun at jeg hadde brukt de ute.

Jenta ga seg ikke og jeg måtte ta med meg skoene og gå. Jeg innrømmer ærlig at jeg gråt en skvett på vei hjem. Jeg hadde så sårt trengt de skoene på turen min i morgen. Jeg er selvsagt dum som ikke har ordnet dette for lenge siden, men skokjøp er vanskelig og jeg har heller ikke hatt råd til nye før nå. Og nå ble det altså ikke nye sko på meg likevel.

Dette ble langt og kronglete. Er det å prøve skoene to små turer utendørs nok til at bytteretten de reklamerer med, ikke gjelder? På kvitteringen står kun "8 dagers bytte- og returrett". Ikke noe mer. Jeg fant heller ikke noe om bytterett på butikkens side.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.