Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bryllup og gaveønsker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 08:40   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Bryllup og gaveønsker

Vi gifter oss snart og får mange foresprøsler om hva vi ønsker oss.
Vi har bodd sammen i 7 år og har egentlig det meste av det vi trenger og ønsker oss mest gavekort for å kjøpe litt større ting som vi nok ikke får i gave. Vi trenger både kjøkkenmaskin og fritidsutstyr.
Moren min og jeg har en diskusjon rundt dette; hun mener gavekort og penger er upersonlig å gi og at mange sikkert kommer til å finne på noe å kjøpe fordi de ikke vil gi penger eller gavekort. I tillegg mener hun at jeg må jo ha et finservise i hus! Jeg skjønner ikke helt vitsen med å ha tallerkener til 300 kr stykket som jeg setter frem 3 ganger i året. Jeg synes hvite enkle serviser er fint på et pyntet bord, og disse får man billig både på Ikea og andre steder.

Jeg er enig i det at vi bør kanskje ha en liten liste en plass for å unngå å få masse "skapfyll" for jeg vet jo at flere tenker slik.

Så over til saken; synes dere det er upersonlig å gi gavekort og penger? Trosser dere ønskelister til bryllup, konfiramsjoner og andre ting dersom de ønsker seg penger/gavekort?

Jeg må innrømme at jeg gir blanke. Ønsker brudeparet/konfirmanten/bursdagsbarnet seg penger så gir jeg det. Jeg må ikke på død og liv gi dem noe som minner dem om meg, eller finne på noe jeg ikke engang vet om de ønsker seg kun for å være personlig.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.