Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens mest usunne middag - Corn Dogs!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 19:56   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens mest usunne middag - Corn Dogs!

Da jeg bodde i USA ble vi støtt og stadig servert corn dogs til lunch på skolen. Dette er pølser på spyd, dyppet i maisbrød-røre, og frityrkokt. Virkelig ikke en av mine favoritter, men Glittermannen har lenge hatt lyst til å teste denne tradisjonelle amerikanske "delikatessen". Derfor lagde jeg her hjemme i dag. Det må være omtrent det mest usunne man kan få tak i, pølse innbakt i brød laget av fint hvetemel og maismel, deretter frityrkokt i solsikkeolje.

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften, med bare få endringer.

Sitat:

• Oil, For Frying
  • ⅔ cups All-purpose Flour
  • ½ cups Yellow Cornmeal
  • 1 Tablespoon Baking Powder
  • 1 teaspoon Salt
  • ¼ teaspoons Baking Soda
  • ¼ teaspoons Cayenne
  • 1 whole Egg
  • ¾ cups Whole Milk
  • 4 Tablespoons Cornstarch
  • 4 whole Hot Dogs Or Veggie Dogs
  • 4 whole Skewers (cut To 6" Length)

Grab a pair of tongs and line a baking sheet with paper towels (for the corn dogs after frying).
Pour your oil in a cast iron skillet, Dutch oven, or deep fryer. Heat over medium-high heat until your thermometer reads 375F.
In a medium mixing bowl, whisk together the flour, yellow corn meal, baking powder, salt, baking soda and cayenne. In a large bowl whisk the one egg and whole milk. Then add the dry ingredients to the wet ingredients all at once, mixing until just combined. The mixture will look a lot like pancake mix. Don’t over-mix and let it rest for 10 minutes.
While your batter is resting, lay your cornstarch on a baking sheet or big plate. Place each hot dog on a skewer and roll in the cornstarch, being sure to pat off any excess. Then quickly dip the hot dog in and out of the batter. Immediately place the corn dog in the hot oil. Be careful! The oil will be hot and may splash back at you. Cook until the coating is golden brown, 4-5 minutes. Remove with tongs and place on paper towels for draining. Serve with ketchup and mustard.

Maisstivelsen som man skal vende pølsene i la seg i et kjempetykt lag, så jeg skrapte forsiktig av laget med en skje, og jeg varmet ikke oljen opp til 190 grader, men holdt meg på 146, noe som var mer enn nok. Resten av deigen lagde jeg små maisboller av.

Deigen sveller ganske mye, og det kan være litt trælete å få dekket pølsa helt. Jeg helte røra i et ganske smalt litersmål, det gjorde dyppingen enklere, og når det ikke var så mye igjen, helte jeg på litersmålet og vendte pølsa i røra langs kanten mens jeg hjalp til litt med en skje.

Jeg brukte go' og mager-grillpølser, de likner mest på amerikanske "wieners" i størrelse og konsistens.

Glitterbarnet syns det var fantastisk, Glittermannen syns det var mektig, og jeg syns det var omtrent like kvalmt som jeg husket (men disse var bedre enn de vi fikk servert på skolen).

Jeg tror de kan gjøre seg med litt mer krydder i deigen.

En slik rett, fortjener et slikt bilde:

Sist redigert av Tallulah : 11-06-10 kl 20:15.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.