Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-10, 10:57   #1
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondt

Datteren min har en venninne med en mor som tydelig ikke har det bra for tiden. Jenta har fortalt at faren "plutselig" forlot dem. Faren hadde hatt et forhold til en annen og da moren fant dette ut ble det skikkelig oppvask og han flyttet ut på dagen.
Paret har vært gift i mange år, og de siste årene hadde han hatt et avstandsforhold til ei dame i en annen by. Jeg har oppfattet begge de voksne som gode foreldre, de har stilt opp sammen på dugnader og turer arrangert av skolen, og jenta mi har pleid å være med dem på hytta. De virket begge til å være hyggelige mennesker. De er en god del eldre enn meg.

Jeg kjenner de egentlig ikke, kun via datteren min, vi er på hils men har aldri snakket sammen om annet enn barna.
Jenta har pleid å være mye sammen med venninner (bl.a min datter) men nå er hun mye hjemme for å "trøste" mora. Faren har vist kuttet helt kontakten med både henne og exkona si.
Dette er andrehåndsinformasjon siden jeg har fått det fortalt av mitt barn, jeg har ingen forutsetning for å ta parti.
Nå er det over 3 måneder siden dette skjedde. Jeg møtte mora på butikken i helga og hun så virkelig ikke bra ut. Hun har gått ned i vekt og så rett og slett sliten og trist ut. Jeg vet lite om hvilket nettverk hun har utover barna sine. Barna er snart voksne tenåringer. Jeg vil gjerne bry meg uten å virke som om jeg legger meg opp i privatlivet deres, men det er vanskelig i og med at jeg ikke er kjent med henne.

Jeg tenkte på å kjøpe blomster eller noe men samtidig vet jeg ikke om hun vet at jeg vet, jeg er redd for å virke innvaderende eller gi henne en ekstra belastning. Blomst tenkte jeg fordi det føles som en litt ufarlig måte å ta kontakt på, men jeg er litt redd for å støte henne.
Noen som har råd?

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.