Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuelle lavalder 16 år (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 12:06   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuelle lavalder 16 år (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Samtidig husker jeg jo fra den gang da at noen venninner syntes det var godt å kunne gjemme seg bak at de ikke var lovlige. For dem som har vanskelig med å sette egne grenser kan lavalderen være til hjelp i så måte.

Men denne hjelpen forsvinner jo plutselig over natten når man fyller 16. Jeg sier ikke at man bør fjerne loven, men det er veldig viktig å styrke respekten for egne og andres grenser, uavhengig av alder.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er litt uenig med deg Kasia i at noen er tidlig klare til å ha et sexliv. Jeg tror mange ungdommer føler der og da at de er så voksne og klare, men at de i etterkant ikke kan fatte hva de hadde det så travelt for. Det har jeg hørt flere gi uttrykk for.

Det kan nok være at mange angrer på (noen av) de første seksuelle erfaringene sine, enten de var 14 eller 19. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at det kategorisk ikke er noen som er klare for og har glede av et sexliv når de er 15.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.