Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svømmeopplæring i skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 11:54   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kristine, har du aldri hørt om barnefattigdom? Om forskjeller mellom rike og fattige og mellom øst og vest i Oslo, mellom innvandrergrupper og hvite, emmlom middelklassen og arbeiderklassen? Det er storeforskjeller mellom folk i Norge, både i hva de vil, hva de prioriterer i fht tid og penger og hva de kan få til.

Jo det er klart jeg har hørt om fattigdom, men det er jo det som er hele poenget - et bad i sjøen eller en innsjø er faktisk gratis. Og bor man i Oslo er det ikke uoverkommelig langt å komme seg til litt vann - det er jo det som er så flott med Oslo. Nei, det er ikke kjempevarmt, men det er varmt nok. Jeg har jo sagt at jeg er enig i at dette burde prioriteres i skolen, men det blir jo ikke gjort. Derfor må foreldre ta et ansvar. Og velger man å prioritere bort svømmetrening, så kan man ikke legge all skyld på skolen. For de aller fleste er det nemlig noe de prioriterer bort. Eller de orker ikke fordi det er så kaldt i vannet. Det er også et valg.

Og det er kanskje ikke så lett å lære barn å svømme når det er kaldt i vannet, men man kan jo i det minste benytte anledningen til å lære dem sjøvett og respekt for vann. Det er hvertfall en begynnelse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.