Er det stor forskjell på støvler til barn?
Ja, altså, vår snart to år gamle sønn begynner i barnehage om tre uker, så jeg og min mann innser at det kan være smart å benytte den siste felles ferieuken til en del innkjøp i denne sammenheng, og en av tingene vi innser vår vannelskede sønn kan trenge er støvler. Sko er vel og bra, impregnerte tåler de fint lek i vått vær, men vassing var litt mer enn de kunne tåle... med fri utelek i barnehagen anser vi det som et ufornuftig stort behov for byttesokker om han ikke har støvler...
Og da begynner jeg å lure, er det stor forskjell? Synes generelt støvler virker veldig tunge. Men er noen bedre enn andre?
(Han skal få seg goretex sko til høsten også altså, som kan brukes på fuktige dager. Men vi bor i Bergen, det kan pissregne ganske mye på høsten, det kan være greit med et par støvler sånn til de aller våteste dagene, når det er sååå mange pytter å plaske i... Noe sier meg at jeg nok må gi etter på regndressfronten også... i alle fall ei regnbukse, men om jeg ikke oppbevarer jakka i barnehagen "tvinges" de til å akseptere den tross alt vanntette reimadressen hans som utetøy i vått vær? vi får se, vi tar det litt som det kommer, alt ettersom hvordan vi erfarer at barnehagen gjør det, liker det, og praktiserer ting)
Men støvler. en tur på nærmeste skobutikk, sportsbutikk eller barnas hus, plukke med seg de han liker best fargen på? Eller er det noen jeg bør styre unna, evt noen å sikte på?