Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-10, 22:09   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg ser så og si ikke på TV, så når det gjelder film er jeg helt ute. De få gangene jeg har vært på kino de siste årene har jeg allikevel satt stor pris på filmopplevelsen.

Musikk er og har alltid vært veldig viktig for meg. Spilte i korps som barn, og brukte også mye tid på gitarspill i en del år. (Denne biten må jeg ta opp igjen. *noterer* ) På musikkfronten henger jeg igjen på 90-tallet sammen med Olympia. Det går mye i den samme musikken som jeg hørte på da. Metallica, The Cranberries, CC Cowboys, Megadeth, Type O Negative, Jokke og valentinerne - you get the picture. Men jeg er litt som Fnatten også, at jeg har stor spredning i hva jeg setter pris på å høre på. Jeg har Eidsvåg, Nordstoga, Lillebjørn Nilsen og søsknene Narum som gjengangere. Og dance på øret når jeg trener. Jeg har vært på mange fester med dansebandmusikk, og faktisk både trivdes og danset. Det blir for tiden mye mindre konserter enn i gode gamle dager dessverre, men jeg får med meg det viktigste.

Bildekunst har jeg fint lite greie på, men jeg liker allikevel å titte i gallerier og sånt og finne mine ting. Har kjøpt litt også. Interessen heller nok mer mot det moderne (og ting jeg liker estetisk sett *overfladisk*), elg i solnedgang er ikke min ting.

Ellers har jeg i år gjort et stort grep i forhold til å gjenoppta barndommens viktigste interesse for meg; Lese bøker. Foruten fagbøker har den biten ligget brakk i mange år, dessverre.

Jeg elsker også å gå på museumer og opplevelsessteder. Folkemuseet, Fetsund Lenser, Teknisk museum osv. I tillegg synes jeg det har vært morsomt å besøke historisk viktige steder rundomkring. Akropolis, den kinesiske mur, Dødehavet, Jerusalem/Betlehem osv. Jeg har reist alt for lite dessverre, men den biten har jeg planer om å gjøre noe med så fort ungene blir litt større og kan få litt ut av den type ting de også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.