Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overvekt og komplekser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 09:09   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Overvekt og komplekser

Jeg leste denne saken i dag.
http://www.dagbladet.no/2010/07/29/n...drap/12760447/

Og jeg tar meg i å tenke litt. For det første er selvsagt denne kvinnen ikke helt på nett. Man tar ikke livet av sine egne barn åtte ganger på rad. Det er liksom litt over grensen.

Men dernest.

På dette forumet har vi mange som reflekterer en del og kan svært mye om overvekt. Jeg vil faktisk tippe at man neppe finner mange miljøer her til lands som samlet sett kan stort mer om alle sider ved overvekt, inkludert graviditet og fødsel for overvektige. Vi jobber med saken, vi gir opp, vi banner og tørker tårene og gir opp igjen og sliter hver dag med vektproblematikk noen av oss her.

Og her er det altså en kvinne som har født et barn. På sykehus såvidt jeg greier å forstå. Og denne opplevelsen har vært så vanskelig for henne at hun senere aldri har gått til legen. Ikke for prevensjon, ikke for svangerskapshjelp - ingenting. Hun har jo blitt gal på et eller annet punkt her da hun fant ut at det var en grei prevensjonsmetode å ta livet av barna etter fødsel - men jeg ser litt bort fra akkurat det og tenker litt på hva i alle dager hun opplevde under den fødselen.

Vi har hørt mange eksempler på at overvektige møter Holdninger når de skal føde barn. Her er et grelt eksempel på hvor stygt det kan bli for noen. Det kan tydeligvis bli så stygt at man blir virkelig gal.

Jeg har et ønske for dagen. Det er at det enten gis en anbefaling om at kvinner over en viss vekt ikke skal ha barn, eller så fattes det en bestemmelse om at de også er mennesker som skal behandles med respekt. Som alle andre.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.