Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne MÅ dere se!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 19:57   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne MÅ dere se!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den har jeg sett før, det er ganske absurd. Jeg antar at man kunne ha fått til det samme i et hvilket som helst land, de har tross alt sikkert spurt 20 oppegående mennesker for hvert "uvitende" menneske og bare filmet de som ikke kunne svare, men jeg skal innrømme at fordommene mine henger i litt når det gjelder amerikanere og geografi utenom USA.

Jeg er egentlig positivt overrasket, men så bor vi et sted i USA som på mange måter er veldig internasjonalt, og møter støtt og stadig folk som har vært i Norge (virkelig, og vet hvor det er). Møtte til og med en fyr, som bodde et år i Bergen og et år på Svalbard for 30 år siden - og som fremdeles snakket god og forståelig norsk!

Jeg må daglig svare på spørsmål om hvilket språk vi snakker når jeg snakker med mann, barn eller venner - og det er utrolig hvor mange som har norske aner - butikkdamer, togkonduktører, servitører. Vi møtte til og med en i en billettluke en gang med samme fornavn som min mann (som har et navn ingen her klarer å uttale). Han hadde norsk mor, og ble så begeistra over å treffe en med samme navn at vi fikk billettene til halv pris.

Men ja, det er nok mye rart på geografikunnskapfronten.

But then again. Ta med et kart over USA og få folk til å plassere de 50 statene. Jeg tipper mange vil slite big time. Mange er fornøyde når de kan plassere USA på kartet, men USA er jo langt fra et land, det er en haug med stater med ganske stor grad av selvstyre (egne lover, bl.a). På mange måter som EU.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.