Sv: Abort
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Det er vel noe av det beste Bush har gjort som president, å forby aborter i tredje trimester.
Abort i 3.trimester er jeg enig i at er forkastelig.
Men at den samme Bush som noe av det første han gjorde var å stoppe tilskudd til Famileplanleggingskontor som hjalp folk å ta abort så er det ille.
I et land hvor da faktisk har et økende problem med tenåringsgraviditeter så løser det ikke noe å tro at å preike om avholdenhet er nok.
Familieplanleggingskontorene gjorde faktisk andre ting en å oppfordre til abort, me siden de mistet bevilgningene måtte de legges ned.
Jeg er enig med TM og ser ikke på det som så stort problem med å øke grense til 16 uker.
Kvinnen må selv få bestemme og ikke være avhengig av at hun bor i riktig del av landet for å kunne få det gjennomført.
Det er faktisk ikke alle som er klar over at de er graivid første dag etter forventet mens....
Det har jeg selv erfart, da jeg hadde en SA i uke 16 uten å være klar over at jeg var gravid, men minsten var jeg i uke 8 før jeg ble klar over det. Og da var det tilfeldigheter egentlig som fikk meg til å ta en test.